Ugrás a fő tartalomra

Találkozások, kapcsolatok

Mostanában sikerült részt vennem pár rendezvényen, és előttem áll még pár érdekes találkozás és megbeszélés a közeljövőben.
Elsőként ellátogattak hozzánk a Bliss Alapítványhoz az Immánuel Otthon munkatársai, akik órákat látogattak és tapasztalatcserére volt mód egymással.
Én pedig részt vehettem a Csillagház jubileumi konferenciáján, ahol sok érdekes előadás meghallgatása mellett sok régi és új ismerőssel volt módom beszélgetni, találkozni. 
A tegnapi napon pedig a Rehab Expo-n sikerült tanárokkal, munkaadókkal és más fejlesztőkkel találkozni. Megismerkedhettem Zsombori Balázzsal a Pictoverb program fejlesztőjével is. Remélem sikerül egy hosszútávú együttműködést kialakítanunk, annak érdekében, hogy a program minél több ember számára hasznos eszköz lehessen.
Ma este pedig az Angelusz Szakkollégium vendégeiként lehetünk jelen a Szakkollegium Éjszakája rendezvényen.

Tegnap sikeresen bemutattuk az ELTE Informatikai Kar NIPG csoportjának legújabb fejlesztését, mely videó formájában már most megnézhető az interneten. A Moverio szemüveg segítségével vezérelt wheelphone okostelefon sikeresen vizsgázott a gyakorlatban.

A közeljövőben pedig újabb intézményekbe lesz módom látogatóba menni. Meghívtak már a Csillagházba, és a Mozgásjavító Általános Iskolába és a Pető Intézetbe is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kommunikációs programok mobileszközökre

 Szerencsére a kommunikációs alkalmazások köre egyre szélesebb. Különböző árkategóriában és minőségben találni már ilyen-olyan alkalmazásokat. A következő bejegyzésben megpróbálom kicsit összefoglalni, hogy nekem melyek a személyes kedvenceim, és miért. Vannak ingyenes és ingyenesen kipróbálható alkalmazások, még az iOS világában is. Ahogy beszélgettem a gyermekekkel és a szülőkkel, azt láttam, hogy a két legismertebb és Magyarországon legelterjedtebb alkalmazás a http://www.nikitalk.com/ és a http://pictoverb.com/ sok esetben jó megoldás, de sokak számára csupán kompromisszum, mert nem ismernek jobbat. Azt gondolom, nincs hibátlan alkalmazás, hiszen minden felhasználó más, és éppen ezért mindenkinek más lesz a legjobb. Nem is célom tehát megmondani, hogy melyik alkalmazás a legjobb, vagy a legrosszabb, viszont sok felesleges próbálkozástól, keresgéléstől, zsákutcától menekülhetünk meg, ha jól megválasztjuk, kinek milyen alkalmazást érdemes kipróbálnia és milyen nem. ...

Érintőképernyős játékok, érintőképernyő használatának tanulása

 Érintőképernyők Manapság természetes számunkra, hogy értintőképernyők vesznek körül minket, hiszen a telefonunk, a tabletünk is így működik, ahogy a legtöbb helyen az információs táblák, a jegykiadó autómaták is. Éppen ezért a gyermekek egészen pici kortól ösztönösen ismerik meg ezeket a megoldásokat és kezdik el használni az ikonokat, képeket már azelőtt, hogy írni-olvasni tudnának. Azok a gyermekek azonban, akiknek a nagymozgások és/vagy finommozgások kivitelezése nehézséget okoz ezt is sokszor hosszass gyakorlással és/vagy további extra segítséggel tudják csak megtanulni használni. Eközben a képernyők mérete a telefon apró kijelzőjétől a tantermi táblák méretéig változik, amit természetesnek veszünk, hogy ezt mindenki kezelni tudja. Láttam már gyerekeket és felnőtteket, akiknek a mozgásos nehézségek miatt az volt a természetes, hogy az asztalra fektetett telefonjukat az orrukkal kezelik miközben mi észre se vesszük, hogy mindkét kezünk kell a telefonunkhoz, hogy tartsuk és...

Robotok és további robotok

 Az elmúlt évek során volt szerencsém rengetegféle gyermekek számára készült robotikai készlettel találkozni. A sokféle robothoz sokféle pedagógiai segédanyag is érhető el. Az elterjettebb készletekhez magyar anyagok is, az itthon kevésbé ismertekhez inkább angol nyelven. De minden készlethez rengeteg nyomtatható és online információ érhető el, ami mellett a legtöbbször az ára szokott szempont lenni mit is érdemes beszerezni. Elszántam magam, hogy részletesen írjak arról, szerintem mik is az általam kipróbált készletek erősségei, milyen  szempontból lettek ilyen-olyan célra a kedvenceim. Hangsúlyoznám, hogy nem az a célom, hogy egyes robotikai készleteket reklámozzak, hanem igyekszem egy átfogó képet adni. Pedagógiai és gyógypedagógiai, valamint oktatási, fejlesztési módszerek szempontjából igyekszem megmutatni  a robotok helyét a tanórákon. Az IKT kompetenciák tanításában, programozásban, algoritmikus gondolkodásban sokan használnak robotokat. Ezek az eszközök soksz...