Ugrás a fő tartalomra

Játékok vagy feladatok?

 Jó lenne, ha minden gyerek számára elérhető lenne, hogy önállóan játszon azzal, amivel szeretne.

Sok elérhető, megvehető játék van, de akinek az érintés vagy a ránézés is feladat, azoknak a gyerekeknek kevesebb lehetősége van játékot találni. Az ő számukra sokszor készítek játkokat Scratch-ben.

Képernyő megérintését igénylő játékok:


Kis sárga szörny

Bárhol érinti meg a gyermek a képernyőt ott jelenik meg a kis szörny, aki színváltogatás után újra eltűnik.



Tekintetkövető gyakorlásához, ránézést igénylő játékok:


Balett-táncos:

A képernyő 4 szélére nézve más más zene lesz hallható. A kis táncos minden zenére más más táncot mutat be.




Az erdő történései:


Mind az 5 képre nézve más más hang és animáció jelenik meg. (Templom, tűz, erdő, busz és teherautó) 


Kapcsolóval kezelhető játékok:


Kis matek:

A jobbra nyíllal lehet választani hogy melyik oldalt tartjuk helyesnek. A lefele nyíllal megnyomjuk a gombot a szívecske alatt.

És hogy ez miért játék, mert vannak gyerekek, akik számára az a motiváló, hogyha valami tanulás.


Egérhasználatot igénylő játékok:


Arcrajzoló:

A változtatás és a kiválasztás gombok fölött kell tartani az egeret, ahhoz hogy elkészüljön az rajz. Sorban egymás után kell kiválasztani az arc, szem, száj, orr és egyéb kiegészítők formáját.




Cini dobáló:

A feladat elkapni az egérkét a tállal, ami jobbra-balra irányban követi az egérkurzort.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kommunikációs programok mobileszközökre

 Szerencsére a kommunikációs alkalmazások köre egyre szélesebb. Különböző árkategóriában és minőségben találni már ilyen-olyan alkalmazásokat. A következő bejegyzésben megpróbálom kicsit összefoglalni, hogy nekem melyek a személyes kedvenceim, és miért. Vannak ingyenes és ingyenesen kipróbálható alkalmazások, még az iOS világában is. Ahogy beszélgettem a gyermekekkel és a szülőkkel, azt láttam, hogy a két legismertebb és Magyarországon legelterjedtebb alkalmazás a http://www.nikitalk.com/ és a http://pictoverb.com/ sok esetben jó megoldás, de sokak számára csupán kompromisszum, mert nem ismernek jobbat. Azt gondolom, nincs hibátlan alkalmazás, hiszen minden felhasználó más, és éppen ezért mindenkinek más lesz a legjobb. Nem is célom tehát megmondani, hogy melyik alkalmazás a legjobb, vagy a legrosszabb, viszont sok felesleges próbálkozástól, keresgéléstől, zsákutcától menekülhetünk meg, ha jól megválasztjuk, kinek milyen alkalmazást érdemes kipróbálnia és milyen nem. ...

Érintőképernyős játékok, érintőképernyő használatának tanulása

 Érintőképernyők Manapság természetes számunkra, hogy értintőképernyők vesznek körül minket, hiszen a telefonunk, a tabletünk is így működik, ahogy a legtöbb helyen az információs táblák, a jegykiadó autómaták is. Éppen ezért a gyermekek egészen pici kortól ösztönösen ismerik meg ezeket a megoldásokat és kezdik el használni az ikonokat, képeket már azelőtt, hogy írni-olvasni tudnának. Azok a gyermekek azonban, akiknek a nagymozgások és/vagy finommozgások kivitelezése nehézséget okoz ezt is sokszor hosszass gyakorlással és/vagy további extra segítséggel tudják csak megtanulni használni. Eközben a képernyők mérete a telefon apró kijelzőjétől a tantermi táblák méretéig változik, amit természetesnek veszünk, hogy ezt mindenki kezelni tudja. Láttam már gyerekeket és felnőtteket, akiknek a mozgásos nehézségek miatt az volt a természetes, hogy az asztalra fektetett telefonjukat az orrukkal kezelik miközben mi észre se vesszük, hogy mindkét kezünk kell a telefonunkhoz, hogy tartsuk és...

Vex go egyszerű motoros tárgyak és lények - ötletek

  Azt gondolom, a robotika és a játszva tanulás fontos eleme, hogy kiléphetünk a keretekből, amikor lépésről lépésre megmondják mit és hogyan csináljunk. Nem cél utasítások vakon végrehajtása, hanem teret engedünk a problémafelvetésnek a próbálkozásnak a kísérletezésnek, mert sok problémára nincs egy jó megoldás, hanem megoldások vannak, jobbak és rosszabbak és az oda vezető úton vicces kudarcok. A határozott elképzelésem egy motoros daru elkészítése volt. Persze a forgómotor és daru karjának a forgatása elgondolkoztatott. Mivel a házi mérnököm (értendő: férj) se volt tele remek ötletekkel, így jött a kísérletezés, próbálkozás. Eddig egészen gyorsan ment a dolog, és az ötlet is adott volt, hogy ennek fel kéne tekerednie valahová és máris megoldódna a probléma. Szóval kis kiegészítéssel jött a következő állapot, ami nem igazán állt meg a lábán, de azért legalább az elvárt hatást meghozta: Mivel a cél nem egy integető kar, hanem egy emelni tudó robotkar, ezért a mágneses kar beépítés...