Ugrás a fő tartalomra

Jóügyekért

 Ilyet eddig nem vállaltam, de most egyszer én is kipróbálom.

Legyen minden gyermek számára a gyermekkor része a kortársakkal közös időtöltés!

Eriket, aki ma már 18 éves fiatal felnőtt akkor ismertem meg, amikor az első képek készítettem róla, el se hiszem, hogy már több mint 10 éve. Akkor egy magányos folyton terápiákra járó kissrác volt.
Most egy fiatal felnőtt, akinek barátai vannak, szeret közösségbe járni, és rengeteg terve van az önálló felnőtt életre. Aktuális közös tervünk, hogy még az idén először egyedül vegye meg a hamburgerét, ami egyáltalán nem könnyű, ha valaki nemhogy mozgáskorlátozott, de még beszélni sem tud.
Az olyan gyermekek, mint Erik ma Magyarországon ritkán jutnak olyan lehetőséghez, hogy ne szegregált formában éljék át a gyermekkort, hanem együtt játszhassanak, tanulhassanak a többi gyerekkel, ne a hasonló sérülés határozza meg, kik vannak körülötte, hanem a közös érdeklődés. Ez az a cél, ami számomra különlegesen fontos és amiért Erik tanulócsoportját igyekszem mindig olyan formában támogatni, amire éppen szükségük van.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kommunikációs programok mobileszközökre

 Szerencsére a kommunikációs alkalmazások köre egyre szélesebb. Különböző árkategóriában és minőségben találni már ilyen-olyan alkalmazásokat. A következő bejegyzésben megpróbálom kicsit összefoglalni, hogy nekem melyek a személyes kedvenceim, és miért. Vannak ingyenes és ingyenesen kipróbálható alkalmazások, még az iOS világában is. Ahogy beszélgettem a gyermekekkel és a szülőkkel, azt láttam, hogy a két legismertebb és Magyarországon legelterjedtebb alkalmazás a http://www.nikitalk.com/ és a http://pictoverb.com/ sok esetben jó megoldás, de sokak számára csupán kompromisszum, mert nem ismernek jobbat. Azt gondolom, nincs hibátlan alkalmazás, hiszen minden felhasználó más, és éppen ezért mindenkinek más lesz a legjobb. Nem is célom tehát megmondani, hogy melyik alkalmazás a legjobb, vagy a legrosszabb, viszont sok felesleges próbálkozástól, keresgéléstől, zsákutcától menekülhetünk meg, ha jól megválasztjuk, kinek milyen alkalmazást érdemes kipróbálnia és milyen nem. ...

Érintőképernyős játékok, érintőképernyő használatának tanulása

 Érintőképernyők Manapság természetes számunkra, hogy értintőképernyők vesznek körül minket, hiszen a telefonunk, a tabletünk is így működik, ahogy a legtöbb helyen az információs táblák, a jegykiadó autómaták is. Éppen ezért a gyermekek egészen pici kortól ösztönösen ismerik meg ezeket a megoldásokat és kezdik el használni az ikonokat, képeket már azelőtt, hogy írni-olvasni tudnának. Azok a gyermekek azonban, akiknek a nagymozgások és/vagy finommozgások kivitelezése nehézséget okoz ezt is sokszor hosszass gyakorlással és/vagy további extra segítséggel tudják csak megtanulni használni. Eközben a képernyők mérete a telefon apró kijelzőjétől a tantermi táblák méretéig változik, amit természetesnek veszünk, hogy ezt mindenki kezelni tudja. Láttam már gyerekeket és felnőtteket, akiknek a mozgásos nehézségek miatt az volt a természetes, hogy az asztalra fektetett telefonjukat az orrukkal kezelik miközben mi észre se vesszük, hogy mindkét kezünk kell a telefonunkhoz, hogy tartsuk és...

Robotok és további robotok

 Az elmúlt évek során volt szerencsém rengetegféle gyermekek számára készült robotikai készlettel találkozni. A sokféle robothoz sokféle pedagógiai segédanyag is érhető el. Az elterjettebb készletekhez magyar anyagok is, az itthon kevésbé ismertekhez inkább angol nyelven. De minden készlethez rengeteg nyomtatható és online információ érhető el, ami mellett a legtöbbször az ára szokott szempont lenni mit is érdemes beszerezni. Elszántam magam, hogy részletesen írjak arról, szerintem mik is az általam kipróbált készletek erősségei, milyen  szempontból lettek ilyen-olyan célra a kedvenceim. Hangsúlyoznám, hogy nem az a célom, hogy egyes robotikai készleteket reklámozzak, hanem igyekszem egy átfogó képet adni. Pedagógiai és gyógypedagógiai, valamint oktatási, fejlesztési módszerek szempontjából igyekszem megmutatni  a robotok helyét a tanórákon. Az IKT kompetenciák tanításában, programozásban, algoritmikus gondolkodásban sokan használnak robotokat. Ezek az eszközök soksz...