Ugrás a fő tartalomra

Angyalnak lenni?

Soha nem tartottam magamat angyalnak. Eszembe sem jutott ilyesmi. Abba is csak mostanában kezdek belegondolni, hogy milyen az, hogy a munkaköröm az, hogy angyal vagyok...
Sokan jelezték vissza, hogy eddig is tudták, hogy angyal vagyok... jól esik... köszönöm :)

De sokkal inkább érzem fontosnak, hogy most nincs más munkám, most ez a munkám.
Évek óta először nem kell óravázlatokkal, félévmenetekkel, minimál követelményekkel és beadandó határidőkkel készülnöm, hanem ráérek azon gondolkodni, amikor szedegetem össze az évek során a gépem apró szegleteiben elbújt, eltemetett játékokat, hogy ez kinek is lenne jó, esetleg ki kérte már tőlem korábban, amikor épp nem találtam meg, és ezért nem tudtam odaadni.

A hétvégén több mint negyven játékot válogattam össze, amik az SKMK Suli-buli csoportok kis diákjainak érdekesek lehetnek, és már megint eszembe jutott pár, ami valahol még mindig csak bujkál a gépemen és nem lett még a formálódó gyűjteményem része.
Jó érzés látni, hogy ennyire sok anyag van már egyben, de még jobb lesz, ha akad 1-1 közötte, ami mosolyt csal a fiuk és lányok arcára, amikor a tanóráikon elővesszük, hogy játszunk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kommunikációs programok mobileszközökre

 Szerencsére a kommunikációs alkalmazások köre egyre szélesebb. Különböző árkategóriában és minőségben találni már ilyen-olyan alkalmazásokat. A következő bejegyzésben megpróbálom kicsit összefoglalni, hogy nekem melyek a személyes kedvenceim, és miért. Vannak ingyenes és ingyenesen kipróbálható alkalmazások, még az iOS világában is. Ahogy beszélgettem a gyermekekkel és a szülőkkel, azt láttam, hogy a két legismertebb és Magyarországon legelterjedtebb alkalmazás a http://www.nikitalk.com/ és a http://pictoverb.com/ sok esetben jó megoldás, de sokak számára csupán kompromisszum, mert nem ismernek jobbat. Azt gondolom, nincs hibátlan alkalmazás, hiszen minden felhasználó más, és éppen ezért mindenkinek más lesz a legjobb. Nem is célom tehát megmondani, hogy melyik alkalmazás a legjobb, vagy a legrosszabb, viszont sok felesleges próbálkozástól, keresgéléstől, zsákutcától menekülhetünk meg, ha jól megválasztjuk, kinek milyen alkalmazást érdemes kipróbálnia és milyen nem. N

Első lépések a Vex Go készlettel

 Sok gyerek ösztönösen ráérez az építésre, próbálkozik amíg nem lesz valami érdekes, más gyerekek viszont nem akarnak hibázni, ezért inkább távol maradnak, kivonódnak, vagy nem vállalnak be próbálkozást, hanem inkább biztosra mennek.   A következőkben bemutatott építmények kitalálásában és elkészültében a képen létható kis barátnőm, Edina segített, aki nagyon örült annak is, hogy felkerül az internetre, mert azt reméli híres lesz. És természetesan a kis úrhajós is nagy segítségünkre volt az alkotás során. Edina és az Űrhajós Edina a készlet átnézegetése után előállt pár ötlettel, hogy milyen egyszerű használati tárgyakat készíthetünk, így szép kis készlete lett az Űrhajósnak. Létrák és súlyzók És egy kis edzés rögtön belefért az űrhajós kiképzésbe. Úgy gondolom mindenkinek jól jön néha egy kis társaság, ezért hát épíettem egy kis barátot az úrhajósnak. Egy kis úrkutya formájában. Az űrkutya és az úrhajós Ha bármit szeretnénk csinálni, akkor nem árt egy kis áramot szerezni, így következ

Robotok és további robotok

 Az elmúlt évek során volt szerencsém rengetegféle gyermekek számára készült robotikai készlettel találkozni. A sokféle robothoz sokféle pedagógiai segédanyag is érhető el. Az elterjettebb készletekhez magyar anyagok is, az itthon kevésbé ismertekhez inkább angol nyelven. De minden készlethez rengeteg nyomtatható és online információ érhető el, ami mellett a legtöbbször az ára szokott szempont lenni mit is érdemes beszerezni. Elszántam magam, hogy részletesen írjak arról, szerintem mik is az általam kipróbált készletek erősségei, milyen  szempontból lettek ilyen-olyan célra a kedvenceim. Hangsúlyoznám, hogy nem az a célom, hogy egyes robotikai készleteket reklámozzak, hanem igyekszem egy átfogó képet adni. Pedagógiai és gyógypedagógiai, valamint oktatási, fejlesztési módszerek szempontjából igyekszem megmutatni  a robotok helyét a tanórákon. Az IKT kompetenciák tanításában, programozásban, algoritmikus gondolkodásban sokan használnak robotokat. Ezek az eszközök sokszor könnyen, ikonokk