Ugrás a fő tartalomra

Kik ők, mit csinálnak?

Amikor vendégek érkeznek és érdeklődnek a számítógépes műhelyben kerekesszékekben ülő fiatal felnőttekről, akik különböző fura kiegészítőkkel felszerelt számítógépek előtt ülnek és furcsa mozgással kezelgetik a gépeket.
"Kik ők, mit csinálnak?" - szokott megfogalmazódni az érdeklődő kérdés, aminek elhangzásakor már előre várjuk a csodálkozást, meglepődést. A válasz, mindig ezt a reakciót váltja ki. Mi ugyanis bemutatjuk a srácokat, elmondjuk ki min dolgozik, hogyan kommunikál.
Ilyenkor elmondjuk, hogy többen 2-3 nyelven is értenek, és megfelelő betűtábla vagy billentyűzet esetén az adott nyelven is tudnak válaszolni. Mindig biztatni szoktuk a vendégeket, hogy kérjék meg őket mutatkozzanak be, hisz mindenkinek saját készítésű bemutatkozása van, és mindenki szívesen mutatja meg amin éppen dolgozik.
A legtöbben meglepődnek már itt, de még nagyobb szokott lenni a meglepetés, amikor meglátják, hogy valódi komoly munka folyik, és filmeket, animációkat, oktatási játékokat készítenek:

A többi eddig készült videó is megtekinthető!
Az eddig elkészült munkákról beszélve, Petya a következőt fogalmazta meg:
-Kellene egy program, amivel a megírt szöveget hangként tehetném alá.
Elgondolkodtam a kérésén, hogy igen, vannak ilyen programok, de nemrégiben amikor a Vodafone-nál ismerkedtünk egymással ez évi Vodafone Főállású Angyalok, Szilvi mit is fogalmazott meg erről...
Nagyon jó lenne, ha az ő általuk készített oktatási segédanyagok alatt nem géphang szólalna  meg, hanem az ő munkáik alatt is valódi emberi beszéd lenne hallható, amitől az elkészült anyagok is értékesebbek lennének, és a fiatal sorstársaik számára - akiknek ezek az anyagok készülnek - sem kellene, hogy a géphang személytelenségét viseljék.
Nagyon örülnék, ha akadna pár önkéntes, aki vállalná, hogy felveszi a kapcsolatot tananyagkészítőinkkel és a tananyagokhoz szükséges hanganyagokat elkészítené számunkra.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kommunikációs programok mobileszközökre

 Szerencsére a kommunikációs alkalmazások köre egyre szélesebb. Különböző árkategóriában és minőségben találni már ilyen-olyan alkalmazásokat. A következő bejegyzésben megpróbálom kicsit összefoglalni, hogy nekem melyek a személyes kedvenceim, és miért. Vannak ingyenes és ingyenesen kipróbálható alkalmazások, még az iOS világában is. Ahogy beszélgettem a gyermekekkel és a szülőkkel, azt láttam, hogy a két legismertebb és Magyarországon legelterjedtebb alkalmazás a http://www.nikitalk.com/ és a http://pictoverb.com/ sok esetben jó megoldás, de sokak számára csupán kompromisszum, mert nem ismernek jobbat. Azt gondolom, nincs hibátlan alkalmazás, hiszen minden felhasználó más, és éppen ezért mindenkinek más lesz a legjobb. Nem is célom tehát megmondani, hogy melyik alkalmazás a legjobb, vagy a legrosszabb, viszont sok felesleges próbálkozástól, keresgéléstől, zsákutcától menekülhetünk meg, ha jól megválasztjuk, kinek milyen alkalmazást érdemes kipróbálnia és milyen nem. N

Első lépések a Vex Go készlettel

 Sok gyerek ösztönösen ráérez az építésre, próbálkozik amíg nem lesz valami érdekes, más gyerekek viszont nem akarnak hibázni, ezért inkább távol maradnak, kivonódnak, vagy nem vállalnak be próbálkozást, hanem inkább biztosra mennek.   A következőkben bemutatott építmények kitalálásában és elkészültében a képen létható kis barátnőm, Edina segített, aki nagyon örült annak is, hogy felkerül az internetre, mert azt reméli híres lesz. És természetesan a kis úrhajós is nagy segítségünkre volt az alkotás során. Edina és az Űrhajós Edina a készlet átnézegetése után előállt pár ötlettel, hogy milyen egyszerű használati tárgyakat készíthetünk, így szép kis készlete lett az Űrhajósnak. Létrák és súlyzók És egy kis edzés rögtön belefért az űrhajós kiképzésbe. Úgy gondolom mindenkinek jól jön néha egy kis társaság, ezért hát épíettem egy kis barátot az úrhajósnak. Egy kis úrkutya formájában. Az űrkutya és az úrhajós Ha bármit szeretnénk csinálni, akkor nem árt egy kis áramot szerezni, így következ

Robotok és további robotok

 Az elmúlt évek során volt szerencsém rengetegféle gyermekek számára készült robotikai készlettel találkozni. A sokféle robothoz sokféle pedagógiai segédanyag is érhető el. Az elterjettebb készletekhez magyar anyagok is, az itthon kevésbé ismertekhez inkább angol nyelven. De minden készlethez rengeteg nyomtatható és online információ érhető el, ami mellett a legtöbbször az ára szokott szempont lenni mit is érdemes beszerezni. Elszántam magam, hogy részletesen írjak arról, szerintem mik is az általam kipróbált készletek erősségei, milyen  szempontból lettek ilyen-olyan célra a kedvenceim. Hangsúlyoznám, hogy nem az a célom, hogy egyes robotikai készleteket reklámozzak, hanem igyekszem egy átfogó képet adni. Pedagógiai és gyógypedagógiai, valamint oktatási, fejlesztési módszerek szempontjából igyekszem megmutatni  a robotok helyét a tanórákon. Az IKT kompetenciák tanításában, programozásban, algoritmikus gondolkodásban sokan használnak robotokat. Ezek az eszközök sokszor könnyen, ikonokk