Ugrás a fő tartalomra

Kedvenc interneten elérhető játékaim számítógép-használat tanulásához

Bár rengeteg gyerekjáték gyűjteményes oldal található az interneten, csak kevés van, ami a halmozottan sérült gyermekek igényeinek is megfelel.
Pár éve egy szakdolgozó hallgatóm - Bogi - gyűjtögette össze barátaink segítségével a kedvenceiket:
http://papunet.net/_games/_korttipelit/muistipeli/?g=a3en&lang=enhttp://people.inf.elte.hu/k_bogi/jatekok.html Sajnos már nem minden link él... de mégis jó gyűjtemény!

Ezen játékok közül kedvencem, melyet legtöbbet játszom ebben a tanévben kis diákjaimmal, egy memória játék. A színek, képek számok témakörben is játszható játékban akár már 2 pár kártyával is játszhatunk. A kezeléshez egérmozgatás és kattintás szükséges.


http://sport-jatekok.b11.hu/b11_sielos_online_jatek.htm
Egyik fejegérhasználó barátom, Petya is részt vett a játékgyűjtő munkában, ekkor találta a síelős játékot, melyről mindketten azóta is úgy gondoljuk: " ezt a játékot fejegérre találták ki".

 Mostanában olyan oldalak választékával ismerkedtem, melyeken az elérhető játékok könnyen és bárki által módosíthatóak. Ilyen a Scratch portál.

http://scratch.mit.edu/projects/30739670/
 Egyik kis tanítványomnak készítettem ezt a játékot, hogy betűismeretét megmutathassa. A játék még nem végleges, alakul aszerint, mely betűket tanulja, mely szavakkal egészítjük ki a változatosság biztosítása érdekében. A játék kezelése egyszerű: pusztán mozgatni kell az egérkurzort míg meg nem érinti az egyik betűt. Ekkor a játék megáll, módot ad a megbeszélésre, átgondolásra és egy szóköz megnyomására folytatódik.

http://scratch.mit.edu/projects/138206/
Sok informatikatanár hallgató készített és osztott meg ezen a portálon játékokat az elmúlt években. Ezek egyike a számolást  gyakoroltatja objektumok pecsételésével. Egérhasználatban az egérmozgatás és kattintás gyakorlására alkalmas ez az alkalmazás.
http://scratch.mit.edu/projects/32218734/
Egy kollégám készítette a Pingáló méhecskék játékot. Ez a játék egyszerű és látványos, de ideális eszköz ahhoz, hogy egy kisgyermeket átlendítsünk a megszokáson, hogy egy gomb segítségével játszik. Nincs hibázás, mégis minden mozdulat új és új élmény, és bárki könnyen a saját sebességéhez lassíthatja a méhecskéket... akár kisebbre veheti, akár el is rejtheti.

http://scratch.mit.edu/projects/42705416/
Legnagyobb örömömre már Petya barátom is készített remek játékát is megmutathatom, mely a Pál, Kata, Péter mondókát szólaltatja meg. A késleltetett frusztráció eszközével szakítja meg a dalt és várja a kis játékostól, hogy a megfelelő szót jelképező képre kattintson. Remélem hamarosan sok más mondókával is megajándékoz minket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kommunikációs programok mobileszközökre

 Szerencsére a kommunikációs alkalmazások köre egyre szélesebb. Különböző árkategóriában és minőségben találni már ilyen-olyan alkalmazásokat. A következő bejegyzésben megpróbálom kicsit összefoglalni, hogy nekem melyek a személyes kedvenceim, és miért. Vannak ingyenes és ingyenesen kipróbálható alkalmazások, még az iOS világában is. Ahogy beszélgettem a gyermekekkel és a szülőkkel, azt láttam, hogy a két legismertebb és Magyarországon legelterjedtebb alkalmazás a http://www.nikitalk.com/ és a http://pictoverb.com/ sok esetben jó megoldás, de sokak számára csupán kompromisszum, mert nem ismernek jobbat. Azt gondolom, nincs hibátlan alkalmazás, hiszen minden felhasználó más, és éppen ezért mindenkinek más lesz a legjobb. Nem is célom tehát megmondani, hogy melyik alkalmazás a legjobb, vagy a legrosszabb, viszont sok felesleges próbálkozástól, keresgéléstől, zsákutcától menekülhetünk meg, ha jól megválasztjuk, kinek milyen alkalmazást érdemes kipróbálnia és milyen nem. ...

Érintőképernyős játékok, érintőképernyő használatának tanulása

 Érintőképernyők Manapság természetes számunkra, hogy értintőképernyők vesznek körül minket, hiszen a telefonunk, a tabletünk is így működik, ahogy a legtöbb helyen az információs táblák, a jegykiadó autómaták is. Éppen ezért a gyermekek egészen pici kortól ösztönösen ismerik meg ezeket a megoldásokat és kezdik el használni az ikonokat, képeket már azelőtt, hogy írni-olvasni tudnának. Azok a gyermekek azonban, akiknek a nagymozgások és/vagy finommozgások kivitelezése nehézséget okoz ezt is sokszor hosszass gyakorlással és/vagy további extra segítséggel tudják csak megtanulni használni. Eközben a képernyők mérete a telefon apró kijelzőjétől a tantermi táblák méretéig változik, amit természetesnek veszünk, hogy ezt mindenki kezelni tudja. Láttam már gyerekeket és felnőtteket, akiknek a mozgásos nehézségek miatt az volt a természetes, hogy az asztalra fektetett telefonjukat az orrukkal kezelik miközben mi észre se vesszük, hogy mindkét kezünk kell a telefonunkhoz, hogy tartsuk és...

Vex go egyszerű motoros tárgyak és lények - ötletek

  Azt gondolom, a robotika és a játszva tanulás fontos eleme, hogy kiléphetünk a keretekből, amikor lépésről lépésre megmondják mit és hogyan csináljunk. Nem cél utasítások vakon végrehajtása, hanem teret engedünk a problémafelvetésnek a próbálkozásnak a kísérletezésnek, mert sok problémára nincs egy jó megoldás, hanem megoldások vannak, jobbak és rosszabbak és az oda vezető úton vicces kudarcok. A határozott elképzelésem egy motoros daru elkészítése volt. Persze a forgómotor és daru karjának a forgatása elgondolkoztatott. Mivel a házi mérnököm (értendő: férj) se volt tele remek ötletekkel, így jött a kísérletezés, próbálkozás. Eddig egészen gyorsan ment a dolog, és az ötlet is adott volt, hogy ennek fel kéne tekerednie valahová és máris megoldódna a probléma. Szóval kis kiegészítéssel jött a következő állapot, ami nem igazán állt meg a lábán, de azért legalább az elvárt hatást meghozta: Mivel a cél nem egy integető kar, hanem egy emelni tudó robotkar, ezért a mágneses kar beépítés...