Bár rengeteg gyerekjáték gyűjteményes oldal található az interneten, csak kevés van, ami a halmozottan sérült gyermekek igényeinek is megfelel.
Pár éve egy szakdolgozó hallgatóm - Bogi - gyűjtögette össze barátaink segítségével a kedvenceiket:
http://people.inf.elte.hu/k_bogi/jatekok.html Sajnos már nem minden link él... de mégis jó gyűjtemény!
Ezen játékok közül kedvencem, melyet legtöbbet játszom ebben a tanévben kis diákjaimmal, egy memória játék. A színek, képek számok témakörben is játszható játékban akár már 2 pár kártyával is játszhatunk. A kezeléshez egérmozgatás és kattintás szükséges.
Egyik fejegérhasználó barátom, Petya is részt vett a játékgyűjtő munkában, ekkor találta a síelős játékot, melyről mindketten azóta is úgy gondoljuk: " ezt a játékot fejegérre találták ki".
Mostanában olyan oldalak választékával ismerkedtem, melyeken az elérhető játékok könnyen és bárki által módosíthatóak. Ilyen a Scratch portál.
Egyik kis tanítványomnak készítettem ezt a játékot, hogy betűismeretét megmutathassa. A játék még nem végleges, alakul aszerint, mely betűket tanulja, mely szavakkal egészítjük ki a változatosság biztosítása érdekében. A játék kezelése egyszerű: pusztán mozgatni kell az egérkurzort míg meg nem érinti az egyik betűt. Ekkor a játék megáll, módot ad a megbeszélésre, átgondolásra és egy szóköz megnyomására folytatódik.
Sok informatikatanár hallgató készített és osztott meg ezen a portálon játékokat az elmúlt években. Ezek egyike a számolást gyakoroltatja objektumok pecsételésével. Egérhasználatban az egérmozgatás és kattintás gyakorlására alkalmas ez az alkalmazás.
Egy kollégám készítette a Pingáló méhecskék játékot. Ez a játék egyszerű és látványos, de ideális eszköz ahhoz, hogy egy kisgyermeket átlendítsünk a megszokáson, hogy egy gomb segítségével játszik. Nincs hibázás, mégis minden mozdulat új és új élmény, és bárki könnyen a saját sebességéhez lassíthatja a méhecskéket... akár kisebbre veheti, akár el is rejtheti.
Legnagyobb örömömre már Petya barátom is készített remek játékát is megmutathatom, mely a Pál, Kata, Péter mondókát szólaltatja meg. A késleltetett frusztráció eszközével szakítja meg a dalt és várja a kis játékostól, hogy a megfelelő szót jelképező képre kattintson. Remélem hamarosan sok más mondókával is megajándékoz minket.
Pár éve egy szakdolgozó hallgatóm - Bogi - gyűjtögette össze barátaink segítségével a kedvenceiket:
http://people.inf.elte.hu/k_bogi/jatekok.html Sajnos már nem minden link él... de mégis jó gyűjtemény!
Ezen játékok közül kedvencem, melyet legtöbbet játszom ebben a tanévben kis diákjaimmal, egy memória játék. A színek, képek számok témakörben is játszható játékban akár már 2 pár kártyával is játszhatunk. A kezeléshez egérmozgatás és kattintás szükséges.
Egyik fejegérhasználó barátom, Petya is részt vett a játékgyűjtő munkában, ekkor találta a síelős játékot, melyről mindketten azóta is úgy gondoljuk: " ezt a játékot fejegérre találták ki".
Mostanában olyan oldalak választékával ismerkedtem, melyeken az elérhető játékok könnyen és bárki által módosíthatóak. Ilyen a Scratch portál.
Egyik kis tanítványomnak készítettem ezt a játékot, hogy betűismeretét megmutathassa. A játék még nem végleges, alakul aszerint, mely betűket tanulja, mely szavakkal egészítjük ki a változatosság biztosítása érdekében. A játék kezelése egyszerű: pusztán mozgatni kell az egérkurzort míg meg nem érinti az egyik betűt. Ekkor a játék megáll, módot ad a megbeszélésre, átgondolásra és egy szóköz megnyomására folytatódik.
Sok informatikatanár hallgató készített és osztott meg ezen a portálon játékokat az elmúlt években. Ezek egyike a számolást gyakoroltatja objektumok pecsételésével. Egérhasználatban az egérmozgatás és kattintás gyakorlására alkalmas ez az alkalmazás.
Egy kollégám készítette a Pingáló méhecskék játékot. Ez a játék egyszerű és látványos, de ideális eszköz ahhoz, hogy egy kisgyermeket átlendítsünk a megszokáson, hogy egy gomb segítségével játszik. Nincs hibázás, mégis minden mozdulat új és új élmény, és bárki könnyen a saját sebességéhez lassíthatja a méhecskéket... akár kisebbre veheti, akár el is rejtheti.
Legnagyobb örömömre már Petya barátom is készített remek játékát is megmutathatom, mely a Pál, Kata, Péter mondókát szólaltatja meg. A késleltetett frusztráció eszközével szakítja meg a dalt és várja a kis játékostól, hogy a megfelelő szót jelképező képre kattintson. Remélem hamarosan sok más mondókával is megajándékoz minket.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése