Ugrás a fő tartalomra

Kedvenc interneten elérhető játékaim számítógép-használat tanulásához

Bár rengeteg gyerekjáték gyűjteményes oldal található az interneten, csak kevés van, ami a halmozottan sérült gyermekek igényeinek is megfelel.
Pár éve egy szakdolgozó hallgatóm - Bogi - gyűjtögette össze barátaink segítségével a kedvenceiket:
http://papunet.net/_games/_korttipelit/muistipeli/?g=a3en&lang=enhttp://people.inf.elte.hu/k_bogi/jatekok.html Sajnos már nem minden link él... de mégis jó gyűjtemény!

Ezen játékok közül kedvencem, melyet legtöbbet játszom ebben a tanévben kis diákjaimmal, egy memória játék. A színek, képek számok témakörben is játszható játékban akár már 2 pár kártyával is játszhatunk. A kezeléshez egérmozgatás és kattintás szükséges.


http://sport-jatekok.b11.hu/b11_sielos_online_jatek.htm
Egyik fejegérhasználó barátom, Petya is részt vett a játékgyűjtő munkában, ekkor találta a síelős játékot, melyről mindketten azóta is úgy gondoljuk: " ezt a játékot fejegérre találták ki".

 Mostanában olyan oldalak választékával ismerkedtem, melyeken az elérhető játékok könnyen és bárki által módosíthatóak. Ilyen a Scratch portál.

http://scratch.mit.edu/projects/30739670/
 Egyik kis tanítványomnak készítettem ezt a játékot, hogy betűismeretét megmutathassa. A játék még nem végleges, alakul aszerint, mely betűket tanulja, mely szavakkal egészítjük ki a változatosság biztosítása érdekében. A játék kezelése egyszerű: pusztán mozgatni kell az egérkurzort míg meg nem érinti az egyik betűt. Ekkor a játék megáll, módot ad a megbeszélésre, átgondolásra és egy szóköz megnyomására folytatódik.

http://scratch.mit.edu/projects/138206/
Sok informatikatanár hallgató készített és osztott meg ezen a portálon játékokat az elmúlt években. Ezek egyike a számolást  gyakoroltatja objektumok pecsételésével. Egérhasználatban az egérmozgatás és kattintás gyakorlására alkalmas ez az alkalmazás.
http://scratch.mit.edu/projects/32218734/
Egy kollégám készítette a Pingáló méhecskék játékot. Ez a játék egyszerű és látványos, de ideális eszköz ahhoz, hogy egy kisgyermeket átlendítsünk a megszokáson, hogy egy gomb segítségével játszik. Nincs hibázás, mégis minden mozdulat új és új élmény, és bárki könnyen a saját sebességéhez lassíthatja a méhecskéket... akár kisebbre veheti, akár el is rejtheti.

http://scratch.mit.edu/projects/42705416/
Legnagyobb örömömre már Petya barátom is készített remek játékát is megmutathatom, mely a Pál, Kata, Péter mondókát szólaltatja meg. A késleltetett frusztráció eszközével szakítja meg a dalt és várja a kis játékostól, hogy a megfelelő szót jelképező képre kattintson. Remélem hamarosan sok más mondókával is megajándékoz minket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kommunikációs programok mobileszközökre

 Szerencsére a kommunikációs alkalmazások köre egyre szélesebb. Különböző árkategóriában és minőségben találni már ilyen-olyan alkalmazásokat. A következő bejegyzésben megpróbálom kicsit összefoglalni, hogy nekem melyek a személyes kedvenceim, és miért. Vannak ingyenes és ingyenesen kipróbálható alkalmazások, még az iOS világában is. Ahogy beszélgettem a gyermekekkel és a szülőkkel, azt láttam, hogy a két legismertebb és Magyarországon legelterjedtebb alkalmazás a http://www.nikitalk.com/ és a http://pictoverb.com/ sok esetben jó megoldás, de sokak számára csupán kompromisszum, mert nem ismernek jobbat. Azt gondolom, nincs hibátlan alkalmazás, hiszen minden felhasználó más, és éppen ezért mindenkinek más lesz a legjobb. Nem is célom tehát megmondani, hogy melyik alkalmazás a legjobb, vagy a legrosszabb, viszont sok felesleges próbálkozástól, keresgéléstől, zsákutcától menekülhetünk meg, ha jól megválasztjuk, kinek milyen alkalmazást érdemes kipróbálnia és milyen nem. N

Első lépések a Vex Go készlettel

 Sok gyerek ösztönösen ráérez az építésre, próbálkozik amíg nem lesz valami érdekes, más gyerekek viszont nem akarnak hibázni, ezért inkább távol maradnak, kivonódnak, vagy nem vállalnak be próbálkozást, hanem inkább biztosra mennek.   A következőkben bemutatott építmények kitalálásában és elkészültében a képen létható kis barátnőm, Edina segített, aki nagyon örült annak is, hogy felkerül az internetre, mert azt reméli híres lesz. És természetesan a kis úrhajós is nagy segítségünkre volt az alkotás során. Edina és az Űrhajós Edina a készlet átnézegetése után előállt pár ötlettel, hogy milyen egyszerű használati tárgyakat készíthetünk, így szép kis készlete lett az Űrhajósnak. Létrák és súlyzók És egy kis edzés rögtön belefért az űrhajós kiképzésbe. Úgy gondolom mindenkinek jól jön néha egy kis társaság, ezért hát épíettem egy kis barátot az úrhajósnak. Egy kis úrkutya formájában. Az űrkutya és az úrhajós Ha bármit szeretnénk csinálni, akkor nem árt egy kis áramot szerezni, így következ

Vex go egyszerű motoros tárgyak és lények - ötletek

  Azt gondolom, a robotika és a játszva tanulás fontos eleme, hogy kiléphetünk a keretekből, amikor lépésről lépésre megmondják mit és hogyan csináljunk. Nem cél utasítások vakon végrehajtása, hanem teret engedünk a problémafelvetésnek a próbálkozásnak a kísérletezésnek, mert sok problémára nincs egy jó megoldás, hanem megoldások vannak, jobbak és rosszabbak és az oda vezető úton vicces kudarcok. A határozott elképzelésem egy motoros daru elkészítése volt. Persze a forgómotor és daru karjának a forgatása elgondolkoztatott. Mivel a házi mérnököm (értendő: férj) se volt tele remek ötletekkel, így jött a kísérletezés, próbálkozás. Eddig egészen gyorsan ment a dolog, és az ötlet is adott volt, hogy ennek fel kéne tekerednie valahová és máris megoldódna a probléma. Szóval kis kiegészítéssel jött a következő állapot, ami nem igazán állt meg a lábán, de azért legalább az elvárt hatást meghozta: Mivel a cél nem egy integető kar, hanem egy emelni tudó robotkar, ezért a mágneses kar beépítését v