Ugrás a fő tartalomra

1, 2, 3... kapcsolós játékok

Könnyen lehet találni, vásárolni olyan játékokat, amik abban segítenek, hogy egy gyermek megtapasztalhassa az "én csinálom, én változtatom" élményt.
De ahhoz, hogy valaki ezt sok változatos élmény során élhesse meg, már nem elég 1-1 játék. Még kevésbé elég akkor, ha sok gyakorlás szükséges az 1 gomb megnyomásától addig, hogy 2-3-4 billentyűvel is jól boldoguljon.

Persze sok olyan játékot lehet találni, ami kevés billentyű nyomogatásával kezelendő, de ezek többsége annyira gyors, hogy az egy kisgyermek, egy mozgássérült számára teljesen alkalmatlan. Csak egy példát mutatnék, mit is értek az alatt, hogy túl gyors:

A másik gyakori gond pedig, amikor a játék annyira egyszerű, vagy gyerekes, hogy az már azért nem köti le a figyelmet. Esetleg egyszer-kétszer még megnézi valaki, de aztán: "túl unalmas", "túl gyerekes"...
   

Persze, olyan alkalmazás, olyan játék nem létezik, ami mindenkinek tetszik,de azért legalább megéri keresgélni, mert lehet pár jól átlátható, egyszerű, de mégis aranyos játékot is találni.
Álljon itt pár példa.

Egy kapcsolós vagy billentyűs játékok
Bárki választhat igényeinek megfelelő tartalmú megvásárolható játékot az Inclusive Technology honlapján. Aki pedig csak kipróbálni szeretné ezeket, az akár ki is kölcsönözheti - szak - többek között a Bliss Alapítványnál.
Persze, bárki tud magának egykapcsolós játékot készíteni, aki egy kicsit is ért a PowerPoint használatához, hiszen ott a szóköz billentyű lenyomásával tudunk egyik animációról a másikra ugrani.

Két kapcsolós vagy billentyűs játékok
Nemrég akadtam rá egy kisgyermekeknek készült játékgyűjteményre, melyben sok egyszerű játék található, persze ha nem ijedünk meg a kiabáló kis figuráktól a nyitóoldalon.
    
 Csak pár példa az állatösszerakó lapozgató, a kifestő és a kirakó játék 4 képrészletből.
http://www.babyfirsttv.com/games#toddlers
http://www.babyfirsttv.com/games#toddlers


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kommunikációs programok mobileszközökre

 Szerencsére a kommunikációs alkalmazások köre egyre szélesebb. Különböző árkategóriában és minőségben találni már ilyen-olyan alkalmazásokat. A következő bejegyzésben megpróbálom kicsit összefoglalni, hogy nekem melyek a személyes kedvenceim, és miért. Vannak ingyenes és ingyenesen kipróbálható alkalmazások, még az iOS világában is. Ahogy beszélgettem a gyermekekkel és a szülőkkel, azt láttam, hogy a két legismertebb és Magyarországon legelterjedtebb alkalmazás a http://www.nikitalk.com/ és a http://pictoverb.com/ sok esetben jó megoldás, de sokak számára csupán kompromisszum, mert nem ismernek jobbat. Azt gondolom, nincs hibátlan alkalmazás, hiszen minden felhasználó más, és éppen ezért mindenkinek más lesz a legjobb. Nem is célom tehát megmondani, hogy melyik alkalmazás a legjobb, vagy a legrosszabb, viszont sok felesleges próbálkozástól, keresgéléstől, zsákutcától menekülhetünk meg, ha jól megválasztjuk, kinek milyen alkalmazást érdemes kipróbálnia és milyen nem. ...

Érintőképernyős játékok, érintőképernyő használatának tanulása

 Érintőképernyők Manapság természetes számunkra, hogy értintőképernyők vesznek körül minket, hiszen a telefonunk, a tabletünk is így működik, ahogy a legtöbb helyen az információs táblák, a jegykiadó autómaták is. Éppen ezért a gyermekek egészen pici kortól ösztönösen ismerik meg ezeket a megoldásokat és kezdik el használni az ikonokat, képeket már azelőtt, hogy írni-olvasni tudnának. Azok a gyermekek azonban, akiknek a nagymozgások és/vagy finommozgások kivitelezése nehézséget okoz ezt is sokszor hosszass gyakorlással és/vagy további extra segítséggel tudják csak megtanulni használni. Eközben a képernyők mérete a telefon apró kijelzőjétől a tantermi táblák méretéig változik, amit természetesnek veszünk, hogy ezt mindenki kezelni tudja. Láttam már gyerekeket és felnőtteket, akiknek a mozgásos nehézségek miatt az volt a természetes, hogy az asztalra fektetett telefonjukat az orrukkal kezelik miközben mi észre se vesszük, hogy mindkét kezünk kell a telefonunkhoz, hogy tartsuk és...

Vex go egyszerű motoros tárgyak és lények - ötletek

  Azt gondolom, a robotika és a játszva tanulás fontos eleme, hogy kiléphetünk a keretekből, amikor lépésről lépésre megmondják mit és hogyan csináljunk. Nem cél utasítások vakon végrehajtása, hanem teret engedünk a problémafelvetésnek a próbálkozásnak a kísérletezésnek, mert sok problémára nincs egy jó megoldás, hanem megoldások vannak, jobbak és rosszabbak és az oda vezető úton vicces kudarcok. A határozott elképzelésem egy motoros daru elkészítése volt. Persze a forgómotor és daru karjának a forgatása elgondolkoztatott. Mivel a házi mérnököm (értendő: férj) se volt tele remek ötletekkel, így jött a kísérletezés, próbálkozás. Eddig egészen gyorsan ment a dolog, és az ötlet is adott volt, hogy ennek fel kéne tekerednie valahová és máris megoldódna a probléma. Szóval kis kiegészítéssel jött a következő állapot, ami nem igazán állt meg a lábán, de azért legalább az elvárt hatást meghozta: Mivel a cél nem egy integető kar, hanem egy emelni tudó robotkar, ezért a mágneses kar beépítés...