Ugrás a fő tartalomra

Tananyagok, iskolai feladatlapok érintőképernyőre

 A mobiltelefon kijelzőtől az interaktív tábláig

Egyre több interaktív feladatlapot találunk az oktatás támogatására, a tanulás segítésére. Sok gyűjtemény is elérhető, ahol akár tantárgy és osztályfok szerint is kereshetünk. Pár példa csupán:

Egészen biztosan a legtöbben ismerik a feladatlap generáló portálok többségét:

A Wordwall oldal közel 20 féle feladatlap sablont biztosít, tananyagok feldolgozására.
A learningApps feladatlapok kevésbé játékos megjelenésűek, de hasonlóan szerteágazó opciók érhetőek el. Ráadásul feladatlapokból feladatsorokat is összeállíthatunk.
A Kahoot inkább nagyobbak számára optimális, mert tananyagfeldolgozásokhoz és ellenörző feladatok készítéséhez optimális, de más anyagok is beilleszhetőek, amik segítségével feladatlapjaink változatosabbak lesznek.

Matematika, fizika, kémia tananyagok általános és középiskolásoknak.

A GeoMaTech feladatlapok GeoGebrában készültek, aminek a segítségével bárki maga is készíthet feladatlapokat, tananyagokat főleg matematikai, geometriai feladatok vizualizálására. Sok esetben ez a szoftver a legjobb lehetőség arra is, hogy 1-1 mozgáskorlátozott gyermek maga tudja elkészíteni a geometriai feladatok megoldását.


Sok olyan gyűjtemény is elérhető az interneten, ahol kimondottan itneraktív táblára készült feladatlapok érhetőek el egyben. Pár ilyen:
A mozaweb tananyagcsomagja is a teljes tananyagot lefedi feldolgozott feladatlapjaival.
Minden tantárgy és minden évfolyam tananyagai találunk feladatlapokat, amik ha illeszkednek a tnamenetünkhöz, akkor remek segédletek lehetnek.

Az iskolai tehetséggondozás nevű oldalon szinte minden tantárgyhoz találunk segédanyagokat és külön gyűjteményt találunk az itneraktív táblára készült feladatlapokból is.

Sok oldalon találunk még tippeket ötleteket arra, hogyan használjuk az interaktív táblát az oktatás során:

Sok olyan eszköz is van, ami interaktív táblán remek kreatív eszköz lehet tananyagok feldolgozására a diákokkal közössen:
A Scratch és a Scratch alapú programnyelvek sok opciót kínálnak már a legkisebbektől akár felsősökig a tananyagfeldolgozásra és önkifejezésre is.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kommunikációs programok mobileszközökre

 Szerencsére a kommunikációs alkalmazások köre egyre szélesebb. Különböző árkategóriában és minőségben találni már ilyen-olyan alkalmazásokat. A következő bejegyzésben megpróbálom kicsit összefoglalni, hogy nekem melyek a személyes kedvenceim, és miért. Vannak ingyenes és ingyenesen kipróbálható alkalmazások, még az iOS világában is. Ahogy beszélgettem a gyermekekkel és a szülőkkel, azt láttam, hogy a két legismertebb és Magyarországon legelterjedtebb alkalmazás a http://www.nikitalk.com/ és a http://pictoverb.com/ sok esetben jó megoldás, de sokak számára csupán kompromisszum, mert nem ismernek jobbat. Azt gondolom, nincs hibátlan alkalmazás, hiszen minden felhasználó más, és éppen ezért mindenkinek más lesz a legjobb. Nem is célom tehát megmondani, hogy melyik alkalmazás a legjobb, vagy a legrosszabb, viszont sok felesleges próbálkozástól, keresgéléstől, zsákutcától menekülhetünk meg, ha jól megválasztjuk, kinek milyen alkalmazást érdemes kipróbálnia és milyen nem. N

Első lépések a Vex Go készlettel

 Sok gyerek ösztönösen ráérez az építésre, próbálkozik amíg nem lesz valami érdekes, más gyerekek viszont nem akarnak hibázni, ezért inkább távol maradnak, kivonódnak, vagy nem vállalnak be próbálkozást, hanem inkább biztosra mennek.   A következőkben bemutatott építmények kitalálásában és elkészültében a képen létható kis barátnőm, Edina segített, aki nagyon örült annak is, hogy felkerül az internetre, mert azt reméli híres lesz. És természetesan a kis úrhajós is nagy segítségünkre volt az alkotás során. Edina és az Űrhajós Edina a készlet átnézegetése után előállt pár ötlettel, hogy milyen egyszerű használati tárgyakat készíthetünk, így szép kis készlete lett az Űrhajósnak. Létrák és súlyzók És egy kis edzés rögtön belefért az űrhajós kiképzésbe. Úgy gondolom mindenkinek jól jön néha egy kis társaság, ezért hát épíettem egy kis barátot az úrhajósnak. Egy kis úrkutya formájában. Az űrkutya és az úrhajós Ha bármit szeretnénk csinálni, akkor nem árt egy kis áramot szerezni, így következ

Vex go egyszerű motoros tárgyak és lények - ötletek

  Azt gondolom, a robotika és a játszva tanulás fontos eleme, hogy kiléphetünk a keretekből, amikor lépésről lépésre megmondják mit és hogyan csináljunk. Nem cél utasítások vakon végrehajtása, hanem teret engedünk a problémafelvetésnek a próbálkozásnak a kísérletezésnek, mert sok problémára nincs egy jó megoldás, hanem megoldások vannak, jobbak és rosszabbak és az oda vezető úton vicces kudarcok. A határozott elképzelésem egy motoros daru elkészítése volt. Persze a forgómotor és daru karjának a forgatása elgondolkoztatott. Mivel a házi mérnököm (értendő: férj) se volt tele remek ötletekkel, így jött a kísérletezés, próbálkozás. Eddig egészen gyorsan ment a dolog, és az ötlet is adott volt, hogy ennek fel kéne tekerednie valahová és máris megoldódna a probléma. Szóval kis kiegészítéssel jött a következő állapot, ami nem igazán állt meg a lábán, de azért legalább az elvárt hatást meghozta: Mivel a cél nem egy integető kar, hanem egy emelni tudó robotkar, ezért a mágneses kar beépítését v